нийтлэсэн Admin
Єнгєрсєн сар шинийн ємнє бид “МИАТ” ХК-ийн агаарын нислэгийн зорчигчдод катерингийн vйлчилгээ vзvvлэх нээлттэй тендер хэрхэн явагдаж ямар компани ялсан тухайг мэдээлж байсан. Тодруулбал, тус компани энэ сарын 12-ны єдєр тендерт ялсан компаниа зарласан гэсэн vг. Энэ тендерийн ялагчаар Швейцар улсын 100 хувийн хєрєнгє оруулалттай “Gate Gourmet” гэх компани ялалт байгуулсан боловч оролцсон нэр бvхий компаниуд єдгєє тендерийн vйл ажиллагааг шалгуулахаар Сангийн яамны хууль, худалдан авах ажиллагааны бодлогын газарт гомдол гаргаж эхэлсэн байна. Тиймээс Сангийн сайд Ж.Эрдэнэбат таныг ч энэхvv хууль бус явагдсан гэх тендерт анхаарлаа хандуулахыг олон хvн хvсч буй юм.
Єєрєєр хэлбэл, гомдол гаргасан хvмvvс энэхvv тендерийг хууль бус гэж vзэж байгаа тєдийгvй гадны компани илт давуу байдлаар ялсан нь vнэнд нийцэхгvй байгаа учир дахин тендер явуулж єгєхийг хvссэн байна. Хамгийн гол нь “МИАТ” ХК-ийн удирдлагууд “Тєрийн болон орон нутгийн ємч хєрєнгєєр бараа, ажил, vйлчилгээ худалдан авах тухай″ хуулийн заалт болох худалдан авалтын хамгийн доод vнийн санал нь хамгийн сайн тендер байх болно гэсэн заалтыг зєрчиж “Gate Gourmet” компанид боломж олгосон нь ихээхэн асуудал дагуулах болжээ. Юутай ч уншигчддаа бодит vнэнийг мэдээлэх vvднээс “Орем Трейд” ХХК, “Номадс” сvлжээний тендерт оролцсон бичиг баримтыг цувралаар хvргэх болно. Харин энэ удаагийнхаа дугаарт “Макс хvнс” ХХК-ийн тvншлэлтэйгээр оролцсон “Скай катеринг ХХК-ийн тус яаманд гаргасан гомдлыг товчхон сийрvvлье.
Сангийн яамны хууль, худалдан авах ажиллагааны бодлогын газарт гомдол гаргах нь:
Манай байгууллага МИАТ ТЄХК-иас 2014 оны 11 дvгээр сарын 14-ний єдєр зарласан 14/15 дугаартай “МИАТ ТЄХК-ийн нислэгийн зорчигчдод катерингийн vйлчилгээ vзvvлэх” гvйцэтгэгч компанийг сонгон шалгаруулах нээлттэй тендерт оролцсон бахуулийн шаардлага хангасан тендерийн бичиг баримт, єрсєлдєхvйц сайн тендерийг тогтоосон хугацаанд хvргvvлсэн. Гэтэл захиалагч болох МИАТ ТЄХК-иас 2015 оны 02 дугаар сарын 12-ны єдрийн 01/531 тоот албан бичгээр манай компанийг захиалагчийн баталсан баримт бичгийн шаардлагыг хангаагvй зарим материал ирvvлсэн тул шалгараагvй талаар мэдэгдлээ. Манай компанийг шаардлага хангаагvй гэж vзэж тендерт шалгаруулаагvй шийдвэрийг бид дараахь vндэслэлээр эс зєвшєєрч энэхvv гомдлыг гаргаж байна. Vvнд:
Худалдан авах ажиллагааны зарчмыг зєрчсєн
1.МИАТ ТЄХК-ийг 2015 оны 02 дугаар сарын 12-ны єдрийн 01/531 тоот албан бичгийн 1 дvгээр зvйлд “ТШЄХ 4.4.б Скай Тракс байгууллагын гурав болон тvvнээс дээш одтой авиа компаниудад сvvлийн 2 жилийн хугацаанд нислэгийн катерингийн vйлчилгээг vзvvлсэн байх гэсэн атал…vзvvлээгvй” байна гэжээ.
Скай Тракс байгууллагын стандарт бол Монгол улсад одоогоор нээлттэй, єрсєлдєєнт тендер зохион байгуулахад vл нийцэх, боломжгvй стандарт бєгєєд энэ стандартыг бvрэн биелvvлэх боломжтой компани одоогоор Монгол улсад ганцхан байгаагаас vзвэл тус шалгуур vзvvлэлт нь ТБОНЄХБАVХАТХуулийн 6 дугаар зvйлийн 6.1-д заасан “Худалданавахажиллагаандилтод, єрсєлдєхтэгшболомжтой, vрашигтай, хэмнэлттэй,
хариуцлагатай байх зарчмыг баримтална.” гэсэн зарчмыг зєрчсєн, шудрага, тэгш єрсєлдєєнийг боомилсон, єєрийн улсын онцлогт vл тохирсон vзvvлэлт тул ганцхан нэр бvхий Монгол компани эсвэл гадаадын компани л тендерт ялах боломжтой хууль бус шалгуурыг vндэслэж тендерт ялагчаа тодруулсан нь тєрийн болон орон нутгийн ємчийн хєрєнгєєр бараа, ажил vйлчилгээ худалдан авах ажиллагааны зарчмыг зєрчсєн хууль бус шийдвэр болсон.
Захиалагч шалтаг заан шаардлага хангаагvй хэмээн vзсэн нь vндэслэлгvй
2.МИАТ ТЄХК-ийг 2015 оны 02 дугаар сарын 12-ны єдрийн 01/531 тоот албан бичгийн 1 дvгээр зvйлд “Гэрээний тусгай нєхцєл /цаашид ГТН гэх/ -ийн 3.4-д заасан нєхцлийн … талаар санал ирvvлээгvй нь ТБОНЄХБАVХАТХуулийн 27 дугаар зvйлийн 27.1.3-д заасан …нєхцєл, шаардлагыг хангаагvй” гэсэн нь vндэслэлгvй байна. Учир нь тендерийн баримт бичигт тусгасан гэрээний ерєнхий болон тусгай нєхцєлийг зєвшєєрч тендерт оролцогч нь тооцоо, судалгаагаа єгдєг, мєн санхvvгийн тайлан, vр дvн тєлєвлєлтийн стандартын дагуу нийтлэг хоол vйлдвэрлэлийн vйл ажиллагаатай компаниуд даатгалын хураамж гэх мэт жижиг зардлуудыг нэгтгэн бусад vйл ажиллагааны зардалд тусгадаг. Энэхvv зардлыг тендерийн материалын 259 дvгээр хуудасны “орлого vр дvнгийн тайлан/2015-2016 он/ хvснэгтийн 14 дvгээр мєрєнд буй бусад vйл ажиллагааны зардал 2015 оны 29.0 сая тєгрєг, 2016 оны 35,0 сая тєгрєг гэсэн дvнгээс санхvvжvvлэхээр тусгасан.
Даатгалын хураамжийг дор дурьдсан байдлаар тєсєвлєн дээрх vйл ажиллагааны зардалд шингээсэн:
a.Мэргэжлийн vvрэг, хариуцлагын даатгалын хураамж нь vнэлгээний 1,0% буюу 1,000,000 тєгрєг
b.Тоног тєхєєрємжийн даатгалын хураамж нь vнэлгээний 0,5% буюу 204,500 тєгрєг
c.Барилгын даалтгалын хураамж vнэлгээний 0,17% буюу 2,550,000 тєгрєг
d.Тээврийн хэрэгслийн даатгал даатгалын хураамж vнэлгээний 0,12% буюу (70,000,000+70,000,000)*0.12%=168,000 тєгрєг
e.Жолоочийн албан журамын даатгалын хураамж 124312*2+33000*2=314 624.
Нийт зардлын тооцоо нь 4,237,124 болж байгаа бєгєєд vйл ажиллагааны зардалд тусгасан 66 сая тєгрєгнєєс бvрэн санхvvжvvлэх бvрэн боломжтой, мєн ТБОНЄХБАVХАТХуулийн 28 дугаар зvйлийн 28.6-д “Тендерийн баримт бичигт єєрєєр заагаагvй бол тендерийн vнэд татвар, даатгал, тээвэрлэлтийн болон гэрээ хэрэгжvvлэхтэй холбогдон гарах бусад бvх зардлыг багтааж тооцох бєгєєд эдгээр зардлыг тендерийн vнэд тусгайлан тооцоогvй бол захиалагч тухайн зардлыг тендерийн vнэд багтсан гэж vзнэ.” гэж заасан байхад захиалагч шалтаг заан шаардлага хангаагvй хэмээн vзсэн нь vндэслэлгvй байна.
3.01/531 тоот албан бичгийн 3 дугаар зvйлд “ГТН-ийн 7.2-т тендерт шалгарсан компани нь катеренгийн байрны болон vйл ажиллагаа явуулахад ашиглах тоног тєхєєрємжийн ашиглалтын зардлыг бvрэн хариуцна гэж заасан атал энэ талаарбаримт, материал ирvvлээгvй…” гэсэн нь vндэслэлгvй байна. Уг зардал нь тендерийн материалын 259 хуудасны “орлого vр дvнгийн тайлан 2015-2016” хvснэгтийнашиглалтын зардал нэртэй 12 дугаар мєрєнд тусгагдсан бєгєєд ашиглалтын зардал болгож нийт 34 сая тєгрєг тусгасан байтал баримт материал ирvvлээгvй гэсэн нь ямар ч vндэслэлгvй байна.
Шаардлагыг хангаагvй гэж vзсэн
4.01/531 тоот албан бичгийн 4 дvгээр зvйлд “ГТН 7.3-т катерингийн хоол vйлдвэрлэл, vйлчилгээний доголдлоос vvдэлтэй зорчигчдоос ирсэн аливаа гомдлын дагуу гарсан зардал болон хохирлыг vйлчилгээ vзvvлэгч нь vл маргах журмаар бvрэн хариуцах ба энэхvv доголдол зєрчлєєс хамаарч “МИАТ” ТЄХК-ийн нэр хvндэд хохирол учруулсан бол нэр хvндийг сэргээж, хохиролгvй болгоногэсэн шаардлагад баримт, материал ирvvлээгvй… ” гэсэн нь мєн vндэслэлгvй байна. Ерєнхий хариуцлагын болон мэргэжлийн хариуцлагын даатгалын нєхцєлд гуравдагч этгээдийн ємнє хvлээх хариуцлага багтдаг ба уг гуравдагч этгээд гэдэгт vйлчлvvлэгч болон “МИАТ” ТЄХК-ийн ємнє хvлээх хариуцлага цогц байдлаар орохоор тооцон тендерийн vнэнд шингээн оруулсан байтал хассан нь vндэслэлгvй байна.
Мєн Тендерийн материалын 249 хуудсанд Чанарын удирдлагын тогтолцоо ISO 9001:2000, Хvнсний аюулгvй байдлын чанарын тогтолцоо ISO 10013:2001 болон IFSA байгууллагын гишvvнчлэлийн шаардлагуудыг ханган, хэрэгжvvлж ажиллан гэж оруулсан нь катерингийн хоол vйлдвэрлэл, тvvний аюулгvй байдлыг дээд зэргээр ханган ажиллах, vйлдвэрлэл, vйлчилгээний доголдлоос vvдэн гуравдагч этгээдэд хохирол учирвал vл маргах журмаар барагдуулна гэдгийг илэрхийлж байхад тусГТН 7.3-ийн шаардлагыг хангаагvй гэдэг нь vндэслэлгvй байна.
Шалгуур vзvvлэлтээсээ єєрєєр дvгнэсэн нь хууль бус шийдвэр болжээ
5.01/531 тоот албан бичгийн 4 дvгээр зvйлд “…катерингийн vйл ажиллагаанд оролцуулж буй ажилчдын тавиас дээш хувь нь Скай тракс байгууллагын гурав болон тvvнээс дээш одтой авиа компаниудад сvvлийн 2 болон тvvнээс дээш жилийн хугацаанд нислэгийн катерингийн vйлчилгээг vзvvлсэн компанид ажилласан байх шаардлагыг хангаагvй…” гэсэн нь мєн vндэслэлгvй байна.
Тендерийн баримт бичгийн 7.4-д “Тендерт шалгарсан компани нь МИАТ ТЄХК-иас катеринг тєв рvv шилжин ажиллаж байгаа ажилчдыг гаргаж єгсєн нэрсийн жагсаалтын дагуу хvлээн авч, байнгийн ажлын байрны хєдєлмєрийн гэрээ байгуулан ажлын байраар хангах vvрэгтэй…” гэж заасны дагуу тvншлэлийн зvгээс тєслийг хэрэгжvvлэхдээ МИАТ ТЄХК-ийн ажилчдыг оролцуулан МИАТ катерингийн тєвийн зохион байгуулалтын бvтэцээ гаргаж єгсєн. Тендерийн материалын 250 дугаар хуудсанд МИАТ катерингийн тєвийн зохион байгуулалтын бvтцээр нийт 60 ажиллагсадтайгаар тєслийг хэрэгжvvлэхээс 11 ажилтанг тvншлэлээс оруулж vлдсэн 49 ажилтанг МИАТ ТЄХК-иас оруулахаар тусгасан бєгєєд МИАТ ТЄХК нь єєрєє Скай тракс байгууллагын гурван одтой байгууллага. Гэтэл нийт боловсон хvчний тавиас дээш хувь нь Скай тракс байгууллагын гурав болон тvvнээс дээш одтой авиа компаниудад сvvлийн 2 болон тvvнээс дээш жил ажилласан байх шаардлагыг хангаагvй гэж хассан нь МИАТ ТЄХК нь єєрийгєє vгvйсгэсэн, єєрийн ажилчидаа мэдлэг, чадвар хангалтгvй vзсэнээс єєрцгvй vндэслэлгvй шийдвэр болсон. Мєн тендерийн баримт бичгийн Хавсралт В-д “…нийт боловсон хvчин…” гэж заасан болохоос менежментийн багийн гишvvдийн эсвэл vйлчилгээний багийн гишvvдийн 50 хувь уу гэдгийг ялгаж зааглаагvй шалгуур vзvvлэлт тавьсан атал тендерийг vнэлэхдээ тавьсан шалгуур vзvvлэлтээсээ єєрєєр дvгнэсэн нь хууль бус шийдвэр болжээ.
Ямар ч боломж, мэдээллээр хангаагvй
6.01/531 тоот албан бичгийн 6 дугаар зvйлд “Хавсралт Г-дМИАТ” ТЄХК-ийн гаргасан жагсаалтаар хvлээлгэн єгєх тоног тєхєєрємжийг тендерт шалгарсан компани нь тоног тєхєєрємжийг сайжруулах шинэчлэх ажлыг хариуцна гэсэн талаар мэдээлэл, санал ирvvлээгvй” гэсэн нь vндэслэлгvй байна. Тендерийн материалын 260 хуудасны 5.1.7 Хєрєнгє оруулалт хvснэгтийн2-р мєр Шаардлагатай шинэ тоног тєхєєрємж /77,953,500/,5-р мєр Катерингийн машин /90,000,000/, 7-р мєр Тоног тєхєєрємжийн засвар vйлчилгээ /15,000,000/, 8 дугаар мєр /хєргєх агрегат завсар vйлчилгээ /11,000,000/ зэрэг мєрvvд болонбусад хєрєнгє оруулалт, тоног тєхєєрємж сайжруулалт, шинэчлэлд нийтдээ 431,099,580 тєгрєг тєсєвлєн оруулсан атал мэдээлэл, санал ирvvлээгvй хэмээн хассан нь ямар ч vндэслэлгvй байна.
Мєн Захиалагчийн зааварчилгааны 7.1-д тендерт бэлтгэх vvднээс “…шаардлагатай vйлчилгээг vзvvлэх байршил, талбай болон тvvний орчин тойрны нєхцєл байдалтай танилцан судлах…” боломжтой гэж заасан боловч тvншлэлийн зvгээс ажлын талбай, ашиглах тоног тєхєєрємж, эд хэрэгсэлтэй танилцах ямар ч боломж, мэдээлэлээр хангаагvй атал тодорхой мэдээлэл, санал ирvvлээгvй гэж дvгнэсэн утгагvй байна.
Gate Gourmet компанийн vнийн санал нь 12.927.225.347 тєгрєг
7.Тендерт Gate Gourmet компанийн vнийн санал нь 12,927,225,347 тєгрєг, Макс Хvнс ХХК, Скай катеринг ХХК-ийн тvншлэлээс єгсєн vнийн санал 11,153,824,000 тєгрєг бєгєєд vнийн саналын зєрvv нь 1,773,431,347 тєгрєг байх тул ТБОНЄХБАVХАТ Хуулийн 28 дугаар зvйлийн 28.7.3-д “бvх тендерийг бага харьцуулах vнэтэйгээс их харьцуулах vнэтэй рvv нь эрэмбэлж хамгийн бага харьцуулах vнэтэй тендерийг сонгоно; 28.7.4. хамгийн бага харьцуулах vнэтэй тендерийг «хамгийн сайн» vнэлэгдсэн тендер гэж vзнэ.” гэж зааснаар хамгийн бага харьцуулах vнэтэй тендерийг сонгох байтал хамгийн єндєр vнэтэй тендерийг сонгосон нь хууль бус шийдвэр болжээ. мєнТБОНЄХБАVХАТХуулийн 6 дугаар зvйлийн 6.1-д заасан “Худалдан ава хажиллагаанд ил тод, єрсєлдєх тэгш боломжтой, vрашигтай, хэмнэлттэй, хариуцлагатай байх зарчмыг…” зєрчсєн байна.
Gate Gourmet компанийг ялагчаар шалгаруулсан нь vндэслэлгvй
8.МИАТ ТЄХК-иас 2014 оны 12 дугаар сарын 18-ны єдрийн 02/4225 тоот албан бичгээр “МИАТ ТЄХК-ийн 2014 оны 11 дvгээр сарын 14-ний єдєр зарласан “МИАТ ТЄХК-ийн нислэгийн зорчигчдод катерингийн vйлчилгээ vзvvлэх” гvйцэтгэгч компанийг сонгон шалгаруулах тендерийн нээлтийг 2014 оны 12 дугаар сарын 19-ны єдрийн 10:30 цагт нээх байсан боловч Захиргааны хэргийн анхан шатны шvvхийн шvvгчийн захирамжаар тvдгэлзvvлсэн тул тендерийн нээлтийг тодорхойгvй хугацаагаар тvдгэлзvvлсэн тул нээлтийн хугацааг тодорхой болмогц оролцогчдод мэдэгдэл хvргvvлэх болно…” гэсэн мэдэгдсэн бєгєєд тендерт оролцогч 2 компани “Тендерийн баталгаа”-гаа МИАТ ТЄХК-иас 2015 оны 01 дугаар сарын 05-ны єдєр албан бичиг авсны дараа шинэчлэн єгсєн байдаг.
Тєрийн болон орон нутгийн ємчийн хєрєнгєєр бараа, ажил, vйлчилгээ худалдан авах тухай хууль /ТБОНЄХБАVХАТХ/-ийн 24 дvгээр зvйлийн 24.5-д “Тендер нээснээс хойш тухайн тендер шалгаруулалтыг 45 хоногт багтаан зохион байгуулж дуусгах бєгєєд уг хугацаанд тендер хvчинтэй байна.”, Сангийн сайдын 2007оны 06дугаар сарын 22-ний єдрийн 176 тоот тушаалын хавсралтаар батлагдсан “Зєвлєхєєс бусад vйлчилгээний тендерийн жишиг баримт бичиг”-ийн 16 дугаар хэсэгт “…Тендерийн баталгаа нь тендер хvчинтэй байх хугацаанаас хойш 28 хоногийн хугацаанд хvчинтэй байна.” гэж заасан, МИАТ ТЄХК-ийн 2014 оны 11 дугаар сарын 14-ны єдрийн “МИАТ ТЄХК-ийн нислэгийн зорчигчдод катерингийн vйлчилгээ vзvvлэх” гvйцэтгэгч компанийг сонгон шалгаруулах тендерийн баримт бичгийн тендер шалгаруулалтын єгєгдлийн хvснэгт /цаашид ТШЄХ гэх/-ийн (15.1)-д “ТШЄХ-д тодорхойлсон тендер хvлээн авах эцсийн хугацаанаас хойш тендер нь 45 хоногийн хугацаанд хvчинтэй байна”, мєн тендерийн баримт бичгийн тендерт оролцогчдод єгєх зааварчилгаа /цаашид ТОЄЗ гэх/-ны 16.3-т “…Тендерийн баталгаа нь тендер хvчинтэй байх хугацаанаас хойш 28 хоногийн хугацаанд хvчинтэй байна.” гэж тус тус заасан байтал 2015 оны 01 дvгээр сарын 08-ны єдрийн 10.30-д Тендерийн нээлт хийх vед Gate Gourmet компанийн тендерийн баталгаа нь 2015 оны 03 дугаар сарын 02-ны єдєр дуусахаар байтал ТБОНЄХБАVХАТ Хуулийн 20 дугаар зvйлийн 20.5 “Тендерийн баталгаа шаардсан нєхцєлд тvvнийг ирvvлээгvй, эсхvл ирvvлсэн тендерийн баталгаа нь энэ хуульд заасан шаардлагыг хангаагvй бол захиалагч тухайн тендерээс татгалзана.” мєн тендерийн баримт бичгийн ТОЄЗ-ны 16.6-д “Энэ зvйлд шаардсаны дагуу хvлээн зєвшєєрєхvйц тендерийн баталгаа ирvvлээгvй аливаа тендерээс захиалагч vндсэн шаардлага хангаагvй гэж vзэж татгалзана.” гэж тус тус заасныг зєрчин Gate Gourmet компанийг ялагчаар шалгаруулсан нь vндэслэлгvй шийдвэр болсон гэж vзэж байна.
Их хэмжээний мєнгийг гадагшаа урсгаж байна
9.Хэдийгээр тендерийн баримт бичигт дотоодын компанид давуу эрх олгохгvй гэж заасан боловч хэдэн жилийн турш vргэлжилж буй эдийн засгийн хямралтай энэ vед дотоодын компани, ажиллах хvчээ дэмжих тєрийн бодлогыг vл хайхран, єндєр vнийн санал єгсєєр байхад 13 орчим тэрбум тєгрєгєєр гадаадын компанийг тэтгэж, ижил стандартаар, ижил vйлчилгээг бага vнээр vзvvлэх бvрэн боломжтой дотоодын компани, дотоодын ажилтнаа vл хайхарч, их хэмжээний мєнгийг гадагшаа урсгаж байгаа нь тєрийн бодлогын эсрэг, эх оронч бус vйлдэл юм.
Иймд дээрх тайлбар vндэслэлvvдийг харгалзан vзэж МИАТ ТЄХК-иас 2014 оны 11 дvгээр сарын 14-ний єдрийн 14/15 дугаартай сонгон шалгаруулалтыг дахин хянаж, манай компанийг vндэслэлгvйгээр шалгаруулаагvй шийдвэрийг цуцлан зохих журмын дагуу асуудлыг шийдвэрлэж єгнє vv.
ГVЙЦЭТГЭХ ЗАХИРАЛ Э.СVНДЭР
Эх сурвалж: