Єнгєрсєн хугацаанд олны хэл ам дагуулж, бас нэгэн бухимдуулагч болоод байсан ачигч машины асуудлыг одоо л нэг албаныхан анхааралдаа авч арга хэмжээ авахаар боллоо. Уг нь нийслэлийн авто замын ачааллыг бууруулах зорилгоор хотын удирдлагууд нэгдvгээр эгнээнд тавьсан машиныг журамлах шийдвэрийг анх гаргасан. Харин гардан гvйцэтгэгчээр нь Замын хєдєлгєєний удирдлагын тєв ажиллах болсон юм. Гэтэл энэхvv дvрэм журмыг ачигч компаниуд арай єєр аргаар хэрэгжvvлж эхлээд нэлээд хугацааг vдэж олон нийт ийнхvv гомдол гаргаснаас болж єєрчлєлт орох болсон нь энэ аж.
Хамгийн асуудалтай нь єдєрт олон машин ачиж байгаа хэрнээ торгуулийн мєнгє нь хаана тєвлєрч аль дансанд ордог юм бол гэж олон хvн сонирхдог. Тэг¬вэл бидний машиныг зєв¬¬шєєрєлгvй ачиж явдаг ямар, ямар компани бай¬гаа тухай сонирхож vзвэл “Хас транс” “Очух”, “BMML”, “Ачит сэлэнгэ”, “Авто гранд мастер” зэрэг ко쬬пани гvйцэтгэдэг юм байна. Эд¬гээр ком¬паниуд бvгд ху¬вийн хэвшлийнх. Уг компаниуд хоногт 80 орчим, ачаа¬лал ихтэй vед 100 гаруй машин ачдаг. Тэгвэл эдгээр хувийн компаниуд иргэдээс авсан торгуулийн мєнгєє зуун хувь єєрсдєє авдаг байна. Товчхондоо тэд улсад тєлєх ёстой татвараа тєлєєд vлдсэн нь дээрх компаниудын хувийн орлого болдог байна. Тиймээс л “Улсад нэг ч тєгрєг тушаадаггvй ачилтын компаниуд бусдын ємчид эрээ цээргvй халдаж байна” гэх иргэдийн гомдол гарсан юм. Харин Замын хєдєлгєєний удирдлагын тєв болон ЗЦГ-аас зєвшєєрєл авсан зургаан компани нэгдvгээр эгнээнд тавьсан автомашиныг зєєвєрлєх ажиллагааг гардан гvйцэтгэдэг байна. Иргэд дээрх бvх vйлчилгээг ЗХУТ-ийг гардан гvйцэтгэж журмын хашаанд хvргэдэг гэх ойлголт байдаг. Тэгвэл бодит байдал дээр vгvй гэдгийг албаныхан онцлон хэлж байсан.
Ямартай ч хотын удирдлагууд энэ бvхнийг харгалзан vзэж хувийн компаниудад тээврийн хэрэгсэл ачих эрхийг олгох тєслийг боловсруулж эхэлсэн байна. Тодруулбал, уг тєсєлд хувийн компаниудад машин ачих эрх олгох болон тvтгэлзvvлэх, хасах шийдвэрийг хотын дарга эсвэл нийслэлийн ИТХ-ынхан гаргаж байхаар тусгажээ. Тиймээс эл ажлыг буух эзэнтэй буцах хаягтай болж цэнцэндээ орох нь гэж олон нийт ихээхэн таашааж буй юм. Яг vнэндээ єнєєдєр хувийн хэвшлийн ачигч компаниуд торгуулийн мєнгєєр нийслэлд хэд, хэдэн авто зогсоол барих хэмжээний мєнгє тєвлєрч байгаа. Гэтэл хэдхэн монополь компанид 100 хувь торгуулийн мєнгийг авах боломж олгосон нь тэднийг ажил хэрэг бус ашгийн хойноос хєєцєлдєх боломж олгосон нь харамсалтай. Уг нь ачигчдын мєрдєх ёстой журамд “Машины жолоочийг чанга яригчаар 5-10 минут дуудсаныхаа дараа бичлэг хийсний vндсэн дээр ачилт хийнэ. Ингэхдээ машины гадна талын бvрэн бvтэн байдал, машин доторх байдлыг нэг бvрчлэн камерт бичиж баримтжуулаад, дараа нь лацдаж байж ачна” гэж заасан байдаг байна. Гэтэл бодит байдал дээр энэхvv гаргасан дvрэм журам огт хэрэгжилгvй ашиг хєєсєн бизнес болж хувирсан нь энэ. Уг нь аливаа нэг хууль журам хэн хэндээ тэгш шударга vйлчилж байх ёстой. Юутай эрээ цээргvй аашлах болсон ачигч компаниудыг цэгцэнд оруулахаар боллоо.
Эх сурвалж: